Kiitos menneestä vuodesta - Tervetuloa Uusi Vuosi!

Jan 1, 2015

Niin se vain joulu meni ja vuosikin vaihtui. Joulun ja joulun jälkeiset päivät vietin upeissa talvisissa maisemissa Vuokatissa. Samalla sain nauttia läheisteni seurasta. Minulle nuo yhdessä vietetyt ajat ovat kultaakin kalliimpia. Kun itselläni ei ole omaa perhettä, on lapsuuden ydinperhe se kaikkein tärkein. Vaikka välillä tuleekin riitaa ja erimielisyyksiä, niin perhe on aina ollut minulle kaikki kaikessa! Meillä suomalaisilla tahtoo olla tapana ettemme puhu tunteistamme ja ajatuksistamme edes perheenjäsenillemme, joten ei ihmekään, jos välillä kiehuu yli... Puhuminen kannattaa aina! Miksi vaieta niiden ihmisten ympärillä joidenka kanssa on aloittanut elämäntaipaleensa?

Viime vuosi oli melkoista tunteiden vuoristorataa minulle. Olen luonteeltani erityisherkkä ihminen ja tunteiden kokeminen on kyseisen luonteenpiirteen omaavalla ihan omaa luokkaansa. En pidä tuosta sanasta "erityisherkkä" joten kutsun itseäni mieluummin herkäksi. Voitte varmasti kuvitella miltä tuntuu olla ihastunut, rakastunut, huolestunut, pettynyt, ikävöivä, kaipaava, ilahtunut jne. Mutta tiedättekö miltä nuo tunteet tuntuvat, kun ne kerrotaan kahdella tai kolmella? Minä tiedän... Samalla myös tiedän miltä tuntuu tuntea myös toisen ihmisen ilot ja surut. Myötäeläminen ei siis ole vain myötäelämistä vaan jotain paljon enemmän.

Törmäsin reilu vuosi sitten artikkeliin, joka käsitteli herkkyyttä luonteenpiirteenä. Tuo artikkeli avasi minulle aivan uuden portin elämässäni. Sain vihdoinkin selityksen tunteilleni joita olen käynyt läpi koko elämäni. Lapsesta asti olin pitänyt itseäni jollakin tapaa outona, kokiessani tunteet niin voimakkaasti. Oli huojentavaa lukea mistä kaikki johtui. En olekaan outo!



Viime vuosi kului pitkälti tulkitessa omia tuntemuksia ja oppimalla elämään niiden kanssa. Kun tunteiden myötä välillä uidaan syvemmissä vesissä ja välillä liidellään pilvissä, on opeteltava elämään uudella tavalla. On jollakin tapaa löydettävä se kultainen keskitie ja opeteltava olemaan armollisempi itselleen. Elämä on tässä ja nyt.

Täysin yksin en ole opetellut uutta elämääni. Mukana ovat olleet myös läheiset ihmiset, tahtoen tai tahtomattaan. Vuosi sitten elämääni astui henkilö jonka toivon pysyvän elämässäni vielä pitkään. Hänen seurassaan olen oppinut itsestäni paljon. Uskaltanut laskea vuosien saatossa ympärilleni kasvattamiani muureja. Hän myös osaa nauraa äkkipikaisuudelleni sekä nopealle lauhtumiselleni, ainakin jälkeenpäin. Hänestä olen kiitollinen! Olet tärkeä <3
Viime vuonna sain viettää paljon aikaa myös siskoni sekä siskontyttöjeni kanssa. Nuo yhdessä vietetyt hetket saavat sydämeni sykkyrälle. Ja kun kuusivuotias pikkuneiti teki äitienpäivänä minulle kortin ja sanoi, että olen hänen vara-äitinsä, oli sydämeni pakahtua. Sanat eivät riitä kertomaan kuinka tärkeitä siskontyttöjen ja siskon kanssa vietetyt ajat ja puhelinkeskustelut ovat. Kiitos <3
Iso kiitos viime vuodesta myös veljilleni sekä veljenpojalleni <3
Kiitos kuuluu myös sisarusteni puolisoille. Olette osa perhettä <3
Yksi suurimmista kiitoksista kuuluu vanhemmilleni. Ilman teitä elämäni olisi huomattavasti tyhjempää <3

Melkein vuosi sitten sain käyttööni kameran, joka on mahdollistanut minulle tämän blogin pitämisen kuvien kera. Kameran myötä olen saanut takaisin myös palan itsestäni, joka oli hukassa useamman vuoden. Kuvaaminen ei ole minulle vain kuvaamista, vaan jokaiseen kuvaan kiteytyy suuri määrä tunnetta. Iso kiitos Olympukselle!


Tämän Vuokatissa otetun kuvan myötä haluan kiittää teitä kaikkia blogini lukijoita menneestä vuodesta ja toivottaa Hyvää Uutta Vuotta 2015. Ollaan armollisia itsellemme ja avoimempia toisillemme. Pidetään huolta toisistamme ja nautitaan elämästä yhdessä!


Halauksin,
Maija 

2 comments:

  1. Aivan ihana kuva ja maisema! Talvi on kuvauksellista aikaa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Pia! :) Talvi on todellakin kuvauksellista aikaa varsinkin silloin, kun lumi on peittänyt maan ja puut. Harmi vain, että täällä pääkaupunkiseudulla ei tuota lunta juurikaan ole. Onneksi sain viettää reilun viikon Vuokatin talvimaisemissa ennen vuoden vaihtumista!

      Delete

Proudly designed by Mlekoshi playground